0894 221 228

Блог

Защо в България наложеният платеж е най-предпочитания разплащателен метод?

2015-06-13

Защо в България наложеният платеж е най-предпочитания разплащателен метод?

Делът на онлайн продажбите у нас се увеличава – това е една от причините все повече бизнеси, продаващи през електронен магазин артикулите си, да внедряват и използват ERP системи.

Потребителите осъзнават, че онлайн пазаруването им спестява време, дава им по-големи възможности и свобода за избор, осигурява им 24/7 работещи магазини. Затова и обикват все повече електронното пазаруване.

На практика, можем да си купим онлайн всичко, за което си помислим. „Проблем“ има с другата част от процеса на онлайн покупка, а именно – плащането. Малко по-надолу ще кажем повече за това.

Всичко, което купуваме онлайн, трябва да бъде платено по някакъв начин. Възможностите за това са много – с дебитна или кредитна карта, чрез системите за електронни разплащания PayPal и ePay, по банков път, с наложен платеж и др. Всеки потребител има право да избере най-удобния за него начин на плащане.

А ето го и споменатият проблем. Ние, българите, все още трудно се доверяваме на търговците в интернет и някак не успяваме да преодолеем нагласата, че купуваме нещо, което не можем да видим и пипнем. Когато купим пък, винаги се съмняваме дали ще получим точно това, което сме поръчали, а не някоя грешна стока.

Именно тези са и причините наложеният платеж да е най-предпочитаният разплащателен метод у нас.

Наложеният платеж е предпочитан начин на плащане, въпреки правата, които имаме като онлайн потребители – можем да върнем покупката в срок от минимум 14 дни, без да е необходимо дори да обясним причината. (Някои онлайн търговци са увеличили този срок до 30 дни.)

Когато потребителят избере за начин на плащане “наложен платеж”, стоката пристига при него, а той трябва да плати сумата за нея на куриера, който я доставя. Купувачът има право да отвори и разгледа това, което е поръчал, и едва след това да го плати – когато покупката отговаря на очакванията му. Така вече отпадат несигурността и съмнението.

Като част от онлайн пазаруването, предоставяйки продукт,оптимизиращ работния процес на електронните магазини и подпомагащ увеличаването на печалбите им, в Centril вярваме, че най-хубавото предстои. Хората тепърва ще започнат да се доверяват повече на този тип пазаруване, ще преодолеят негативната си нагласа и интернет търговията ще се разраства все повече.